Maandag 21 en dinsdag 22 juli, dag 5 en 6 - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van M & M - WaarBenJij.nu Maandag 21 en dinsdag 22 juli, dag 5 en 6 - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van M & M - WaarBenJij.nu

Maandag 21 en dinsdag 22 juli, dag 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg M & M

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kriel

Vandaag gaat het gebeuren, op naar de kinderen in Tublihle. We wisten nog niet precies wat we konden verwachten, maar we begonnen toch maar wat voor te bereiden. Het werd een slinger slang maken. Een stuk of zestig moet genoeg zijn dachten we. Toen we aangekomen waren stonden Pastor Ngumbi en Npumi (zijn vrouw) al gereed. Anne Marie, en Pastor Ngumbi en Marielle zijn het speelhok gaan opruimen, want bijna alles was kapot of vies. Voor hen is het erg moeilijk om spullen weg te doen, hoe ze ook zijn. Hopelijk kunnen we volgende week nieuw speelgoed en spul in slaan. Langzaam druppelde de kinderen binnen, totdat het ervan krioelde. Doordat het er zoveel zijn ( is het nogal chaotisch. Toch is het mooi om al die kinderen veilig bij ons te hebben. Iets kleins betekent daar iets heel waardevols. Na een uurtje spelen, gingen we knutselen. De kinderen waren erg enthousiast en deden goed mee. Vol overgave warden de slangen geknipt en gekleurd, soms is te enthousiast want er werden er een aantal onthoofd. We hebben vervolgens alle slangen opgehangen en de kinderen waren erg trots. Op het einde deelden we flesjes sap en brood uit aan de kinderen. Dit brood werd gedoneerd door de Spar, want het is oud brood. Het was een heerlijke eerste dag, waarop we veel genoten hebben. Al die blije gezichten!!

Dinsdagmorgen was ons plan om te gaan Scooby doo-en. Rond 13:00 gingen we naar het centrum toe, zodat we tijd genoeg zouden hebben om klaar te zetten en Abel en Npumi te helpen. Dit keer gingen we voor het eerst in ‘’onze’’ witte rammelbak. Dit betekend dat hij geen steurbekrachtiging heeft, een speciaal anti diefstalknopje, deuren kunnen niet op slot, hij rammelt en als we parkeren moet er een speciaal slotgevaarte op het stuur. Verder is het wel fijn om ons ‘eigen’’ vervoersmiddel te hebben, aangezien de taxi’s levensgevaarlijk zijn. Het Scooby dooen was erg moeilijk voor de kinderen, want ze doen dit soort activiteiten nooit. Een kind is hier een last en krijgt geen aandacht. Ook hebben we geschminkt wat een daverend success was. De kinderen drongen om de stoel heen en er was zelfs kans op verdrukkingsgevaar ; ) We zien uit naar morgen om weer een dag met deze kinderen aan de slag te gaan. Telkens komen er weer meer kinderen uit de sloppenwijk.
Dinsdagavond is de vaste bidavond van de familie Griffioen. Ditmaal mochten wij er ook aan deelnemen. Samen met Jan Willem, Anne Marie en Ingmar hebben we na het heerlijke eten voor allerlei zaken gebeden. Het was een goed en intiem moment met elkaar. Anne Marie vond dit ook erg fijn dat wij hier zo open voor stonden. Zo zijn er weer twee dagen voorbij! Tot snel!!

• 23 Juli 2014 - 22:13

Kristel:

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben! Hele bijzondere ervaringen als ik het zo lees. Geniet er nog maar even lekker van, voor je t weer moet je de studieboeken weer in ;)

Dikke kus en pas goed op elkaar!

• 23 Juli 2014 - 23:53

Sigrid:

Nog steeds verwonderd over de hedendaagse techniek , Marloes en Mariëlle te kunnen volgen in verweggiestan.
    Leuke foto's.
    Ik wil er ook wel 1 van het autootje zien.
    Jullie slaapplaats ziet er gezellig uit.
    Morgen zijn jullie al een week weg, wat gaat dat snel.
    Slaap lekker of ben ik te laat.
    GR Sigrid

• 23 Juli 2014 - 23:53

Sigrid:

Leuke foto's.
    Ik wil er ook wel 1 van het autootje zien.
    Jullie slaapplaats ziet er gezellig uit.
    Morgen zijn jullie al een week weg, wat gaat dat snel.
    Slaap lekker of ben ik te laat.
    GR Sigrid

• 24 Juli 2014 - 06:26

Conny :

Heerlijk om te lezen, war een geweldige ervaring.
    Mooi om daar zo bezig te zijn.
    Groetjes uit Leerdam,
    Conny

• 24 Juli 2014 - 06:54

Gerrie:

Geweldig meiden.....goed bezig!!
    En wat zou ik graag ff om een hoekje kijken als jullie daar bezig zijn met al die kinderen!

Liefs gerrie

• 24 Juli 2014 - 19:31

Teus:

hoi,

Jullie zijn goed bezig daar, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht,ik hoop dat jullie veel kinderen blij kunnen maken de komende weken.
    De groeten aan iedereen daar en veel plezier nog, ook de groeten van oma woudenberg moest ik even zeggen, ze vind het maar niks zooooveeeeer!!!!! weg en kijken ze wel goed uit!!
    Nou tot later dan,

groeten papa

• 24 Juli 2014 - 22:22

Ilona:

Hallo meiden,
    Ziet er superschattig uit. aawh die kindjes. Vast leuk om te zien hoe blij jullie ze maken. Ga zo door!xx

• 24 Juli 2014 - 22:58

Anke En Robert:

Ja meiden, een week alweer aan die andere kant.
    1 down -3 to go ! Pak elk moment om te realiseren wat er gebeurt. Jullie doen daar zoveel goeds, en je ziet een kinderhand is snel gevuld ! Daarmee wordt jullie hart ook gevuld, en daarmee automatisch weer het onze.
    Laat het witte autootje je brengen waar je moet zijn, en denk ook een beetje aan ons :-)

• 25 Juli 2014 - 07:49

Laura, Yvar En Flint:

Hoi M&M

Wat fijn dat jullie de kids daar zo blij kunnen maken met kleine dingen.
    En geweldig dat jullie je daarvoor zo willen inzetten, petje af hoor!
    Ben ook wel benieuwd naar dat witte autootje, haha
    Nog heel veel plezier daar, geniet ervan!

• 26 Juli 2014 - 16:23

Johan En Corrie De Veer (de Buurtjes):

Ook wij lezen jullie reisverslagen en ook wij zijn
    heel trots op jullie geniet er van want het is zo voorbij
    Grt de Buren