Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van M & M - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van M & M - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg M & M

19 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kriel

Donderdag 17 en woensdag 18 juli 2014 De reis en aankomst Hallo allemaal! We zijn er! Na een vlekkeloze, maar lange reis zijn we dan eindelijk in Zuid Afrika. We zijn dankbaar dat het zo goed is verlopen, zeker nadat we te horen kregen van het neergeschoten vliegtuig van Malaysian airways. Op het vliegveld van Johannesburg werden we op gehaald door Ingmar en Anke, de zoon en schoondochter van Anne Marie en Jan Willem bij wie wij verblijven. Na nog een autorit van anderhalf uur kwamen we aan op onze eindbestemming: Kriel, ons thuis voor de komende maand. We werden hartelijk ontvangen door Jan Willem en Anne Marie en vielen meteen met onze neus in de boter; het is Mandela-day. Dit betekent dat iedereen 67 minuten iets goeds voor een ander 'moet' doen. Aangezien "the shelter" het enige kinderhuis in Kriel is, werden er door verschillende instanties zakken meel en suiker etc gebracht. Ook kwamen er medewerkers van de politie de speeltoestellen van de shelter verven (wat helemaal niet nodig was volgens Anne Marie), maar ja er moet iets goeds gedaan worden dus het gaat toch gebeuren: welkom in Afrika. Anne Marie was al bang dat we hierdoor dachten dat ze hulp genoeg krijgen, maar dit soort acties zijn echt maar twee keer per jaar: nu en met Kerst. Het is mooi dat het gedaan wordt, maar dus wel heel beperkt. Voor de rest hebben we vooral even met Anne Marie de acticviteiten van komende maand globaal doorgenomen en zijn we nog lekker een paar uur onder de wol gekropen om bij te tanken. We hebben zin om aan de slag te gaan, maar de 'werkweek' begint pas maandag, dus morgen worden we nog even rondgeleid door Kriel en krijgen we de verschillende projecten te zien. Jullie horen van ons!

• 19 Juli 2014 - 18:59

Anke En Robert:

Hai spetters, blij te horen dat jullie aan het inburgeren zijn. Maandag het echte werk, nu nog atv. Geniet van jullie ervaringen, en leer elke dag.

• 19 Juli 2014 - 19:30

Sigrid:

Hallo M & M
    Fijn dat alles voorspoedig is gegaan.
    Heerlijk dat jullie de tijd krijgen om te wennen.
    Leuk dat er al een bericht is gepost.
    Groeten uit een tropisch Leerdam

• 19 Juli 2014 - 20:20

Ada:

Fijn dat jullie er zijn, hoop nog veel te lezen over jullie werk daar. In leerdam heersen er tropische temperaturen en volgens mij is het daar nu winter toch? Hoop dat jullie ook n beetje tijd krijgen om nxn tochtje in de omgeving of zo te maken . Nou meiden wees maar trots op jezelf wij zijn t in ieder geval.
    groeten Gerrit en Ada

• 19 Juli 2014 - 20:30

Laura :

hey ladies!! Blij om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Nog lekker even bijtanken en dan aan de slag!!
    We zijn heel benieuwd naar jullie avonturen. Geniet ervan!
    Een hele dikke knuffel van Flint (en ons natuurlijk..)

• 19 Juli 2014 - 21:18

Hans En Meta:

Hallo dames,

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Als jullie nog vertel platen willen, zou je er misschien nog aan kunnen komen. Ik had van de week nog contact met iemand van gospel recordings Nederland. Hij vertelde dat er in Zuid- Afrika ook een kantoor van hen zit. Misschien kun je via de mail contact met hen krijgen en kunnen ze het voor je regelen. Dit is hun adres internationaal: www.globalrecordings.net
    Succes en een hele fijne en gezegende tijd gewenst!
    Groetjes van ons, Meta

• 19 Juli 2014 - 21:47

Adrie Middelkoop:

Hoi meiden,

Dankbaar dat de reis goed verlopen is. Lekker even bijkomen en dan maandag aan de slag. Goed dat jullie je zo willen inzetten. En leuk om alvast foto's te zien,
    Succes!

Groetjes
    Adrie

• 19 Juli 2014 - 22:00

Els:

Hee lieve meiden,
    wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Leuk om jullie eerste indrukken te lezen met wat foto's erbij! Lekker nog even bijkomen morgen en succes met werken vanaf maandag! Ben benieuwd naar al jullie verhalen! :)
    Liefs Els

• 19 Juli 2014 - 22:32

Gerrie:

Hey schattebouten,

kBen trots op jullie!!
    Zo'n verre reis maken om kinderen een leuke tijd te geven ..geweldig.
    Succes met alles...en knap hoor dat links rijden !!!
    Leuk dat er al foto's op staan

dikke knuffel
    liefs gerrie

• 19 Juli 2014 - 22:43

Teus:

hoi,

We zijn dankbaar en blij dat jullie veilig zijn aangekomen. maak er een mooie tijd van en geniet van
    de mensen die je ontmoet en van elkaar.We zien uit naar jullie volgende verslag!

groetjes en een knuffel!

• 19 Juli 2014 - 23:21

Ilona:

Haaj meiden,
    Fijn te horen dat jullie veilig aangekomen zijn (vooral na al dat nieuws van de laatste dagen inderdaad een geruststellend bericht zeg). Nouja geniet nog even van jullie vrije daagjes dan nu, is ook wel lekker toch!! En hoop dat alles goed bevalt.
    Het is trouwens inderdaad nu tropisch leerdam, waarschijnlijk nog warmer als bij jullie:P?
    xx